lördag 9 januari 2010

Sommarlängtar (eller drömmer om varmare tider)

Jag är ingen vän av vinter. Jag försöker verkligen, men det går inte alls bra. Jag tycker illa om kyla, jag tycker illa om snö. Att drömma om varmare tider passar mig mycket bättre. Men egentligen är jag inte så mycket för drömmar heller. Jag lever hellre här och nu. Så jag försöker (inte älska vintern, för det kommer jag aldrig göra) att hitta oväntade gläntor någon annanstans än utomhus just nu. Bland mina fotografier t ex, eller i böckernas och filmernas värld. För ett tag sedan gjorde jag ett bildspel av mina bilder på vår- och sommarblommor, bl a de som finns här ovan. Bildspelet fick sedan rulla på datorn flera kvällar i rad, bl a förra lördagen då lägenheten var full av gäster.

(Fotona till vänster är tagna av dottern och de till höger av mig.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar