måndag 4 januari 2010

Dagens oväntade glänta...

... är lekplatsen Blockriket vid nya Årstabrons södra fäste. Naturligtvis speglade jag mig i de jättestora speglarna, klättrade upp i utsiktstornet, gick mystiska stigen och hälsade på björnen med jätteblåbären. Men jag klättrade inte runt i klätterställningen nedan. Det får vänta till våren när jag är mer smidigt klädd. En del av det som finns att upptäcka här missade jag helt p g a snön. Men en blick på den "upprustningsskiss" över Blockriket som finns på Stockholms stads sida (länkad till här ovan) gör mig övertygad om att jag måste besöka den här lekplatsen igen. Jag hade tyckt mycket om att gå hit när jag var liten och när mina barn var små. Nu får jag göra mitt bästa utan små barn och hoppas att de hittar hit ändå, med sina föräldrar, förskollärare eller lärare.

2 kommentarer:

  1. Det är spännande att ställa ut speglar i naturen. Naturliga speglar finns i form av sjöar. Men konstgjorda speglar är ju horisontella. Kanske hade även en vågrät spegel ute i naturen varit förbryllande?

    SvaraRadera
  2. Det var roliga speglar. Lite grand som på Lusiga huset, men ute i naturen.

    SvaraRadera