lördag 16 januari 2010

Gläntan

För er som läste min gamla blogg, som också hette "En oväntad glänta" och såg ut ungefär som den här, är det ingen nyhet att bloggnamnet kommer från en prosadikt skriven av Tomas Tranströmer. Dikten börjar så här:

Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse.

Min gamla blogg försvann från blogger av en för mig okänd anledning. Jag har dock de flesta inlägg sparade på min dator (tack vare en omtänksam väns försorg) och min plan är att lägga dessa gamla inlägg som ett arkiv på den här bloggen. Då kommer man kunna läsa även den gamla bloggen. Jag har bara inte klurat ut hur man gör. Gissar att jag kommer att behöva hjälp även med detta.

2 kommentarer:

  1. Anonym1/19/2010

    Det är jag nog inte ensam om att se fram emot : ). /Kristina

    SvaraRadera
  2. Tack.
    Vi får se hur det går...

    SvaraRadera