tisdag 17 mars 2015

Tematrio: Vilja läsa-böcker #017

Att hitta tre böcker som passar in på veckans tema Berätta om tre böcker ni skulle vilja läsa! är inte svårt. Jag har en lång, lång "att läsa-lista". Det svåra är att välja bara tre böcker från den listan, men här kommer tre som jag hade glömt fanns på min lista, men som jag fortfarande gärna vill läsa.

1. Ljus ljus ljus av Vilja-Tuulia Huotarinen. Kärlek i skuggan av Tjernobyl, med finsk svärta. Det låter helt enkelt bra.

2. Molnens bröder av Barbro Lindgren utkom 1975 och i den får vi möta patienterna på ett mentalsjukhus. I väntan på att den här romanen ska dyka upp i min sinnevärld kommer jag lyssna på radio-dramatiseringen från 1988, som jag länkat till ovan.

3. Beata Arnborgs Kerstin Thorvall. Uppror i skärt och svart vill jag helt enkelt läsa för att jag tycker mycket om Kerstin Thorvalls böcker och för att hennes livshistoria berör mig starkt.

2 kommentarer:

  1. Ja, det finns ju hur många som helst och alla dina utvalda intresserar mig.

    SvaraRadera
  2. Ljus ljus ljus skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera