måndag 29 november 2010

Dagens bästa

Ibland när vi sitter mitt emot varandra vid köksbordet frågar maken eller jag (oftast maken) vad har varit bäst idag? Vissa dagar är det svårt att svara. Det har mest varit jämngrått eller grötlunk eller något annat mindre särskiljande ord. Andra dagar är det nästan svårt att välja vad som varit bäst eller intressantast eller mest lärorikt eller minnesvärt. Så var det i lördags.

Dagen, som var lite illa planerad av mig, började med ett besök i konsthallen i Marabouparken i Sundbyberg. Ett mycket fint ställe, men tyvärr var konsthallen stängd för omhängning. Istället fick jag kaffe och nybakad bulle i Café Parkliv, vilket faktiskt visade sig vara dagens första bästa. Dagens andra bästa inträffade i Duvbos gamla villakvarter, nära Duvbos kyrka - en rätt förfärlig skapelse i någon slags nygotisk stil. I tallen precis vid kyrkan satt inte mindre än tre nötskrikor och skrek. Himla fina var de i sina alldeles speciella fjäderskrudar. Dagens tredje bästa var en film, som jag skrivit om här - Män som simmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar