onsdag 4 januari 2012

Mina tankar går till Malmö

Eftersom två av de människor som står mig allra närmast bor i Malmö är det viktigt för mig att på något vis förhålla mig till de dödsskjutningar som skett där den senaste tiden. Ett sätt är att läsa vad andra skriver och här är två blogginlägg som jag tycker är läsvärda:

Mikael Vesterlund Pettersson skriver så här på sin blogg.
Och Kyrkoordnaren Per Westberg skriver detta på sin blogg.

Ett annat sätt är att protestera mot våldet. Och bor du i malmötrakten kan du delta i den manifestation som planeras äga rum på Gustav Adolfs torg kl 17 på fredag.

2 kommentarer:

  1. Jag hörde den första bloggaren på radion häromdagen och tyckte det var mycket kloka ord. Samt obehagliga sanningar.

    SvaraRadera
  2. Obehagligt men bra att människor pratar och skriver. Vi får inte bli rädda och tysta. Eller börja hata.

    SvaraRadera