onsdag 9 december 2015

Lucka 9 - Bra boktitlar

Titeln på Tom Malmquists bok bär jag med mig. I varje ögonblick är vi fortfarande vid liv. Den meningen beskriver själva livets under, tycker jag. Att vi är vid liv, i varje stund, är inte något som går omkring och tänker på jämt. Men det är ändå fantastiskt. En annan boktitel jag gillar är Barbro Lindgrens Även en ihålig nöt vill bli knäckt. Jag tänker att den talar om oss människor som ivriga att försöka finna meningen med livet, även om det kanske inte finns någon uttalad mening. Förutom att leva.

Igår när jag var på biblioteket för att låna nästa bok vi ska läsa i min bokklubb, och då hittade jag ytterligare två av Barbro Lindgrens böcker, även de med bra titlar. Om sorgen och den lilla glädjen och Varför inte tala såsom ett barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar