tisdag 7 maj 2013

Kommentera! Kommentera?

Kära ni som ibland skickar kommentarer till mina inlägg.

Idag drabbades bloggen av otäckt spam som jag ogärna vill ha här. På kort tid kom fem obehagliga kommentarer till just det här inlägget från oktober 2010. Jag förstår inte varför. Men för att undvika dylikt har jag infört en kommentarsgranskning, vilket innebär att era kommentarer inte kommer att synas på bloggen förrän jag godkänt dem. Och jag godkänner det mesta, om det inte är spam eller otillbörligheter. Så fortsätt gärna att kommentera.

För övrigt har min kväll inneburit en fantastisk vandring upp för bergen i Jönköping till Mariebo, där jag blev bjuden på kvällsmat. Sedan fick jag av kunnig ciceron se de blåsippor som fortfarande finns att se. Nu blekt blå och snart överblommade. Jag bidrog med gullpudrans och pestskråpens namn, och hade jag varit lite mer säker på min sak hade jag även kunnat lära ut skogsbingelns.  Men det får bli nästa gång. Jag kan dessutom berätta att liljekonvaljerna står som spjut i backarna häromkring.

1 kommentar:

  1. Trist med spam. Verkar väldigt slumpartat, kanske ett elakt program som någon konstruerat?

    SvaraRadera