fredag 7 december 2012

Bloggadventskalendrar

Jag tycker om adventskalendrar. Och eftersom jag bor på två ställen för tillfället så följer jag ett par bloggar med trevliga och intressanta adventskalendrar istället för att ha traditionella i papper. Det är ju roligt kunna "öppna en lucka" varje dag.

Det här är mina favoriter för året:

Bokläsning i konsten med fina konstbilder på läsande människor, hittills enbart kvinnor vilket ju är ett faktum att begrunda.

Jesu stamtavla, som kan låta lite trist, men med bloggaren Elin Engström hjälp minns jag de bibliska berättelserna som jag lyssnade på under lågstadiets kristendomsundervisning och ser bilderna som jag ritade till. Dessutom ger Elin berättelserna ett ständigt aktuellt innehåll, så här ryms även mina livsfrågor för dagen. Varje "lucka" har också sin egen symbol i form av en julgransprydnad. Fint, intelligent och kreativt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar