onsdag 15 september 2010

Svarta gummistövlar

I morse regnade det mycket i Stockholm. Jag tog mina svarta gummistövlar när jag gick till arbetet. De är riktigt snygga och dessutom sköna att promenera i. När jag skulle gå hem hade det slutat att regna, men det fanns massor av vattenpölar att plaska i. Tur att stövlarna är höga, jag blev inte alls våt om fötterna. Vattnet stänkte när jag plaskade hemåt och nynnade på den finaste stövelsången jag vet. Någon gånglåt av Thomas och Jujja Wieslander.

Någon gång ska jag ut och gå i mina nya stövlar
Någon gång ska det bli vår, då får man gå med stövlar
Tur att dom* bara pussa och släckte
Tur att dom bara trodde jag sov
Tur att dom inte lyfte på täcket
och såg att jag låg med stövlarna på

* Dom är i det här fallet föräldrarna. Jag tycker det är en sån bra hemlis, att ligga i sängen med stövlarna på. Tur att dom inte lyfte på täcket!

2 kommentarer:

  1. Vet du, jag ÄLSKAR gummistövlar! Det är ett suveränt "plagg". Mina är röda!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle vilja ha ett par röda. Stövlarna i Någon gånglåt tänker jag mig som just röda.

    SvaraRadera