tisdag 31 juli 2012

En åskvädersdag

Medan vädret under en halvtimme växlar från solsken till mörka moln med hagel och åska, solsken igen och sedan nya mullranden och blixtar, sitter jag och planerar höstens resor mellan Stockholm, Jönköping och Malmö. Jag har försatt mig i en situation i livet där mitt arbete finns på en plats, medan min huvudsakliga bostadsort och mitt hem finns på en annan. Under hösten kommer jag och maken att flytta och det innebär att de tre städerna ovan alla spelar en viktig roll för mig just nu. Lite rörigt är det allt. Och medan vädret växlar försöker jag sortera tankarna. Inte bara det rent praktiska som följer med resandet och flerdubbelt boende, utan också de känslor som av nödvändighet är förknippade med förändringar. Vad är det jag lämnar? Vad möts jag av istället? Vad kommer jag att sakna? Och vad kommer jag inte att sakna?

2 kommentarer:

  1. Ja, visst är det lite skrämmande med förändringar, då det finns så många frågetecken. Det är en slags eufori att köpa en lägenhet, sen är det plötsligt verklighet och.. ja, vad innebär det egentligen? Jag funderar mycket på resandet just nu, ska jag ha en huvudbostad eller ska båda vara lika viktiga?

    SvaraRadera
  2. Resandet är en intressant aspekt av det hela. Just nu känner jag mig mest hemma när jag är på väg mellan mina olika platser. Jag tror att det är svårt att ha två hem som är lika viktiga. Ett av dem kommer alltid vara Hemmet med stort H. Men det innebär ju inte att det inte går att bo på två ställen.

    SvaraRadera