onsdag 16 september 2015

En lång och komplicerad historia

I slutet av september utkommer Kent Sidvalls bok En lång och komplicerad historia. Den vill jag gärna läsa. För några veckor sedan såg jag del tre av dokumentär-serien Det är inte så dumt att bli gammal som handlar om Kent och hans liv. Ett liv i utanförskap och med en ständig kamp för ett värdigt liv. Här finns både en stor sorg och ett stort hopp. Kents erfarenheter är långt ifrån mina men ändå känner jag igen mig på djupet. När Kent berättar sin historia berättar han också något om mig. För det är så de stora berättelserna fungerar.

En sak som gör filmen om Kent extra sevärd för mig är att den också handlar om Medis5 och deras verksamhet, som jag känner till väl sedan mina år i Stockholm. Medis5 har jag skrivit om tidigare.

Läs mer om boken och beställ den här.
Och titta på filmen Vägen till vansinnet svtplay t o m 1/3 2016.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar