fredag 16 november 2012

Döden twittrar

Jag vet inte om ni som läser den här bloggen twittrar. Jag vet inte om ni alls vet vad twitter är, eller om ni är sunt skeptiska till sociala medier. Jag gillar i alla fall twitter och har ett twitterkonto som förstås heter @ovantadglanta. På twitter måste en skriva kort (max 140 tecken) och det gör att det blir många tweets (inlägg på twitter) på kort tid. En del av dem jag följer på twitter (här följer en dem en vill, och vem som helst kan följa dig, om du inte spärrat ditt konto) är suveräna på att formulera sig kort och slagkraftigt. En av dem är @liekvinnan som twittrar som Döden. Hon presenterar på det här sättet: Ja, döden twittrar. Du får leva med det. Vi ses! Drygt tusen tweets har hon skrivit och de kan vara ungefär så här: På förekommen anledning. Nej, jag utför inga beställningsjobb eller Och till dig som just avföljde döden säger jag: Nice try! Jag skrattar gott och undrar varifrån alla kreativa uppslag kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar